Muodin huipulla

Yleensä eri brändien kauden hiusmuodit eivät eroa toisistaan kovinkaan palkjoa. Niissä on myös lähinnä vuosikymmenittäin itsensä kanssa suurempia eroja kuin vuosittain. Esimerkiksi 2000-luvun puolella oli suurena villityksenä harmaat hiukset, kun taas 2010-luvulta on jäänyt  mieleen vahvasti erilaiset shokkivärjätyt hiukset. Tuottajat vastaavat yleensäkin vahvasti kysyntään, mutta todellisuudessa nämä brändit itse määräävät mikä tyyli hiustenlaitossa tulee seuraavana muotiin. Kaiken maailman kauneus- ja hiuslehdet kertovat ihmisille mitä he haluavat seuraavaksi. Näin niiden on helppo "ennustaa" mitä värejä seuraavaksi tulee eniten myyntiin. Oletko esimerkiksi koskaan nähnyt lehdessä mainoksen hiuksista jossa puhutaan ensi kevään hittiväreistä? Niinpä.
      Eri muotitaloilla on usein omat sarjansa mutta niiden perusvärit kuitenkin mukailevat sen ajan kuumimpia muoteja. Näin varmistetaan myynti ja kannattavuus. Keväisin ihmiset yleensä haluavat hiuksiinsa pikkuhiljaa piristystä talven synkemmistä väreistä, kun taas kesäisin hiukset ovat usein kirkkaissa väreissä ja vahvoissa blondeissa. Talvisin hiusmuodin valtaa usein kylmät vaaleat ja tummemmat lämpimät punaiset.
       Goldwell on yksi hyvistä esimerkeistä kun puhutaan hiusten muodista. Tämä iso firma on laajentanut tarjontansa vahvasti kattamaan kaikki maut väreissä asiakkaasta riippumatta. Heiltä löytyy esimerkiksi purepigments sarja, joka antaa vahvuutta ja kiiltoa melkein mihin tahansa väriin. Kuitenkin heti kun menee Goldwellin sivuille, näkee jo vuoden Color Zoom ideoista, mikä tulee olemaan kevään muotia. Tämän kevään vahva muori tulee todennäköisesti olemaan selkeissä räikeissä vahvoissa väreissä.  Color Zoom on Goldwellin oma kilpailu, jossa painotetaan hiusalan ammattilaisten taitoa moninaiseen värjäyksen ja leikkauksen yhdistämiseen. Kilpailussa suositaan mahdollisimman vaikeita hiusten ja värien yhdistelmiä, joissa on käytetty esimerkiksi vastavärejä kuitenkin pysyen hyvän maun rajoissa.
      Schwarzkopf panostaa väreissään vahvasti luonnollisiin ruskeisiin ja blondeihin. Tämä on todennäköisesti syy siihen miksi suurin osa ihmisistä sanoo kyseisen merkin yhtenä ensimmäisten joukosta jos heiltä hiustenlaiton eri firmoja kysytään. Ihmisläheinen Schwarzkopf on myös panostanut läheismyyntiin ja tuonut tuotteitaan myös normaalien hyvinvarusteltujen kauppojen hyllyille. Myös tänä keväänä tämän merkin muoti vastaa vahvasti kysyntää. Siksi Schwarzkopf on panostanu vaaleisiinsa myös tänä keväänä.
     Yleisesti mistä tahansa kampaamosta saa asiakas juurikin sitä mitä tilaa. Siksi voit kävellä omalle kampaajallesi ja myös tänä keväänä toivoa jotakin shokkiväriä, tai vaikka täysin mustaa hiusta, jos se on oma juttusi. Hiukset kuitenkin ovat erittäin hyvä tapa esittää persoonansa, jonka takia suosittelen sinua tekemään hiuksillesi juuri niin kuin itse haluat. Olen itse suhteellisen tunnettu siitä etten ikinä pysy kauaa samassa värissä, jonka takia myös minun päästäni tulee myös tänä keväänä löytymään vahvoja shokkivärejä, tai hentoa pastellia joka myös tänä keväänä näkyy vahvasti kaiken kansan hiusmuodissa.


Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit