Juniorin aloitus hiusten polulla

Moi kaikille! Olen vuonna -97 syntynyt nainen Salosta, ja olen juuri aloittanut opiskelut kauneudenhoitoallalla. Voidaan ehkä sanoa että polkuni parturi-kampaajaksi on alkanut jo isoisoäitini syntymästä. Olen siis jo neljännessä sukupolvessa äitini puolelta parturi-kampaajaksi opiskeleva.

   Aina ei ole ollut selvää, että haluaisin juuri tälle alalle opiskelemaan ja töihin. Oikeastaan yläasteen jälkeen kävin lukionkin kun en tiennyt mitä haluaisin tehdä. Tämän jälkeen pompattiin välivuodelle ja käymään matkailualan koulutus katsastamassa. Nyt olen kuitenkin vihdoinkin löytänyt kutsumukseni (ainakin vielä tuntuu siltä) ja olen erittäin tyytyväinen kouluvalinnastani!
   Tämä ei suinkaan ole ensimmäinen kerta kun kuulen hiusten värjäämiseen ja leikkaamiseen liittyviä termejä ja menetelmiä, olenhan kuitenkin suurimman osan elämästäni asunut äitini omistamassa kampaamossa. Olen myös tehnyt hiusalan hommia "työkseni" jo parikin vuotta. Pääsin myös kiireisimpinä aikoina kokeilemaan liikkeessä työskentelyä jo käytännössä. Monta vuotta olen jo auttanut Tanglen inventaarioissa ja tuotteiden asettelussa, sekä siivoamisissa etc. Viime perjantaina pääsin kuitenkin värjäämään jo ensimmäistä kertaa asiakkaan hiukset! Nyt en jaksa odottaa työharjoittelun aloittamista koska onnistumisen tunne kun itse olet ja asiakas on tyytyväinen hiuksiinsa on mahtava! Lisäksi se että tiedät tehneesi jotain kaunista muiden ihailtavaksi on mieltä kohottavaa.
   Nyt kuitenkin uppoudun mielenkiintoiseen hiusten maailmaan ja jätän teidät odottelemaan tulevaisuuden kuulumisia. Toivottakaa onnea! 

Nean tukka joka aloitettiin kirkkaan oranssista ja päädyttiin tummempaan tyveen sekä pinkillä sävytettyyn latvaan.

Täs mä olsis!

Kommentit

Suositut tekstit